magazin
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és…
továbbpodcast
Szeptember van, kezdődik az iskola, mi pedig vendégül láttuk Erdős Emesét, a Filmarchívum oktatási referensét, hogy meséljen nekünk a közel ötszáz…
továbbhír
Legidősebbek között a legfiatalabb, avagy utánajártunk, milyen a színvonal Románia legrégebbi és legnevesebb egyetemének frissen önállósult magyar…
továbbhír
Szeptember végén a Lumiere Filmiskola egyszemeszteres, koordinált filmes- és színész képzést indít, amelyen forgatókönyvíró, rendező, operatőr,…
továbbhír
A Magyar Nemzeti Filmalap támogatásával, a 21. századi filmkészítés egyik legizgalmasabb szakmunkájának képzése indul a HSC Stábiskolában. A DIT a…
továbbhír
2017 elejétől kezdődően, az országban elsőként vezetik be a Pázmány Péter Katolikus Jogi Egyetemen a filmkészítés jogi hátterének oktatását.
továbbhír
Folytatódik a nemzetközi dokumentumfilm-rendező mesterképzés a Színház- és Filmművészeti Egyetem közreműködésével. A három rangos európai egyetemen…
továbbhír
A lódzi és a prágai filmiskola is bekerült a legjobbak közé a The Hollywood Reporter ranglistáján. A neves amerikai magazin az Egyesült Államokon…
továbbhír
Milyen jövő vár a Színház- és Filmművészeti Egyetemre? Hogy látják ezt az ott tanító tanárok? Milyen szempontok és módszerek szerint tanítanak?…
továbbhír
Négy féléves, nappali tanrendű felsőoktatási szakképzést indít érettségizett fiatalok számára a Színház- és Filmművészeti Egyetem. A jelentkezési…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié